ایران اجوکیشن

یادگیری آسان است...
هرگونه کپی برداری مطالب با ذکر نکردن منبع شرعا حرام می باشد.
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک

آموزش خلق یک پرتره در فتوشاپ

در اینجا به تصویری که ایجاد خواهیم کرد نگاهی بیاندازید:
آموزش خلق یک پرتره در فتوشاپ
من از دسته ای از براش های آبرنگ که می توانید دانلود کنید استفاده می کنم.

 

Free Watercolor Brushes
Insane Watercolor Brush Set

مرحله 1 - ایجاد بافت
برای پرتره، من از یک تصویر استوک استفاده می کنم.

تصویر را در فتوشاپ باز کنید. در اینجا ما باید یک نسخه از تصویر با کنتراست بالا ایجاد کنیم. ابتدا باید تصویر را desaturate کنیم (Cmd+Shift+U) یا (Image | Adjust | Desaturate). با استفاده از levels کنتراست را بالا می بریم (Image | Adjust | Levels).

برای ایجاد بافت، از یک براش custom از یک متن استفاده می کنیم. می توانید از هر فونتی که دوست دارید استفاده کنید، اما من از فونت Mutlu به خاطر حلقه ها و پیچ و تاب هایش استفاده کردم.

یک سند جدید خالی 700×700 پیکسل ایجاد کرده و آن را با متن سیاه رنگ پر کنید.

حالا (Edit | Define Brush Preset) را کلیک کنید تا براش custom ایجاد شود. به تصویر پرتره برگشته، یک layer mask برای لایه دختر ایجاد کنید.
layer mask را با رنگ تخت سیاه رنگ آمیزی کرده، در حالی که دختر را پنهان می کند. با استفاده از براش custom که به تازگی ایجاد کرده اید، سفید را برای رنگ foreground انتخاب کرده و بر روی ماسک کلیک کنید تا بخش هایی از صورت دختر دیده شود. با تنظیمات opacity متفاوت برای براشتان تجربه کنید.
مرحله 2 - اضافه کردن آبرنگ

حالا در یک لایه جدید در بالای پرتره، آبرنگ را با کلیک های تکی اضافه کنید، از براش سیاه رنگ استفاده کنید. در اینجا روش خاصی وجود ندارد. تنها باید این کار را انجام دهید تا درست به نظر بیاید. این کار را زیادی انجام ندهید.

مرحله 3 - اضافه کردن کمی رنگ

برای اضافه کردن رنگ، باید یک لایه تنظیم Gradient Fill ایجاد کنیم، و blending mode آن را به Overlay تنظیم کنید. می توانید از هر رنگی استفاده کنید. در زیر گرادینتی را که من از انتخاب های پیش فرض استفاده کردم را می بینید.

آموزش فتوشاپ | فتوشاپیست حرفه ای
همانطور که قبلاً گفتم، این افکت را می توانید برای هر عکسی استفاده کنید. در زیر یک نمونه دیگر را نیز می بینید.
۳ نظر ۱ موافق ۰ مخالف
محمد آذرکار
۲۱ مرداد ۱۶:۲۶
ممنون از مطالب متنوعتون، خدا قوت.

پاسخ :

یاعلیـــے
محسن فرج اللهی
۱۹ مرداد ۲۰:۱۵
احسنت به وبلاگ عالی شما حیف این وبلاگ رو دیر دیدم *-*
در پناه حق باشید ! ^_^
 

پاسخ :

:))))))))))

ممنون بابت نظر خوبتون
شما هم همینطور
علی صفری
۱۹ مرداد ۱۹:۵۵
عالیییییییییییه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
آموزش مورد نظر خود را در ایران اجوکیشن پیدا کنید و لذت ببرید.لحضات خوشی را برای شما آرزومندیم.
ارمان زهرایی قدرت گرفته از بلاگ بیان